کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان یکی از محصول های جدید است که بسیار محبوب می باشد و یکی از سبک های کابینت پر طرفدار است که باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی آشپزخانه می شود. این نوع کابینت یک رقیب قدرتمند برای کابینت های چوبی قدیمی است و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، دوام و کیفیت بالای آن به یک محصول پر طرفدار تبدیل شده است. در ادامه با کابینت پلی اورتان و ویژگی های آن بیشتر آشنا می شویم.

 

کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان چیست؟

در ابتدا لازم است بگوییم پلی اورتان نام جنس کابینت نیست بلکه نوعی رنگ است که در سبک کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک و انزو از آن استفاده می شود
رنگ پلی اورتان ترکیب رنگ رزین و هاردنر(سخت کننده هایی که داخل رنگ اتوموبیل استفاده میشه) است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و اشعه خورشید دارد.

با توجه به اینکه در رنگ پلی اورتان از رنگ‌های با کیفیتی استفاده میشود، تقریبا با مشکل پوست پرتقالی شدن یا همون سوراخ های بسیار ریزی که بعضا روی رنگ به وجود میاد، مواجه نمی‌شود
در کابینت آشپزخانه پلی اورتان جنس بدنه آن MDF خام است که یک طرف آن هیچ گونه روکشی ندارد و سطح آن با رنگ پلی اورتان که بسیار با کیفیت است و ماندگاری زیادی در مقایسه با دیگر رنگ ها دارد پوشش داده شده است.
با استفاده از رنگ پلی اورتان می توانید فرسودگی کابینت های آشپزخانه خود را کاهش دهید و با تنوع زیاد و پالت رنگ گسترده ای که دارد و انتخاب رنگ دلخواه و مورد علاقه خود، با توجه به وسایل آشپزخانه و دکوراسیون خانه ظاهری جدید و جذاب به فضای داخلی آشپزخانه ببخشید.
هرچه تعداد لایه های رنگی که بر روی سطح این کابینت استفاده می شود بیشتر باشد، کیفیت و ماندگاری آن بر روی کابینت افزایش می یابد و اگر از تعداد لایه های رنگ کمتری استفاده شود، رنگ کابینت با چند ضربه و برخورد کنده و پریده می شود پس کیفیت و دوام کابینت با تعداد لایه های رنگ رابطه ای مستقیم دارد.

 

کابینت پلی اورتان چیست

کابینت پلی اورتان چیست

مزایای کابینت پلی اورتان

از مهمترین ویژگی های منحصر به فرد و مزایای این نوع کابینت که آن را به محصولی با کیفیت بی نظیر و عالی در دکوراسیون آشپزخانه تبدیل کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.ضد آب بودن

مهمترین ویژگی ای که کابینت های پلی اورتان دارند این است که بعد از رنگ زدن سطح آن ها با رنگ پلی اورتان، این کابینت ها مقاومت بسیار زیادی در برابر جذب رطوبت و آب دارند و میزان نفوذ آب و رطوبت در این کابینت ها فقط ۳ درصد است.

۲.تنوع گسترده در طرح و رنگ های قابل اجرا

طیف و تنوع گسترده رنگ در کابینتهای پلی اورتان قدرت انتخاب شما را در انتخاب رنگ کابینت افزایش می دهد و می توانید رنگ مورد علاقه خود را متناسب با وسایل آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آن انتخاب نمایید.

۳.کیفیت و ماندگاری بالا و عدم تغییر رنگ در برابر تابش مستقیم نور خورشید

کابینتهای پلی اورتان مقاومت زیادی در برابر تابش نور خورشید و همچنین اختلاف دما دارند، برخلاف کابینت های چوبی و MDF که در برابر تابش نور خورشید به مرور زمان زیبایی و مقاومت خود را از دست می دهند، کابینت های با رنگ پلی اورتان استحکام و دوام آنها در این شرایط افزایش می یابد.

۴.مقاومت در برابر ضربه و خط و خش

کابینت پلی اورتان مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراشیدگی دارد و همچنین در صورت ایجاد شدن لکه روی آن به راحتی با دستمال مرطوب تمیز می شود. این ویژگی های کابینت پلی اورتان باعث شده است که طراحان دکوراسیون همواره این کابینت را به خانواده های با جمعیت زیاد و پر رفت و آمد پیشنهاد می کنند.

 

    Cart